هاستینگ آذر وب

روش های افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت

مقدمه

همه تجارت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستند. در فضای آنلاین اطلاعات اشتباه زیادی برای افزایش ترافیک سایت‌ها وجود دارد. بسیاری از این اطلاعات راه‌های کهنه و کم‌بازدهی هستند که معمولا هم راه به جایی نمی‌برند. در اینجا به چند نکته کلی و پراهمیت در این حوزه می‌پردازیم.

کلمات کلیدی

همیشه در محتوای سایت از کلمات مرتبط استفاده کنید. برای افزایش بازدید سایت اطلاع از این کلمات کلیدی مرتبط با موضوع بسیار اهمیت دارد. به کار بردن این کلمات در متن باید وارد ناخودآگاه نویسندگان و تولیدکنندگان محتوای سایت شود. این کلمات باید بسیار هوشمندانه و در تعداد مناسب به کار بروند. نباید برای استفاده از این لغات در متن دست به هر کاری زد و روایت و ایده متن را از مسیر اصلی آن خارج کرد. لزوم به کار بردن این کلمات در همه اجزای متن از جمله توضیحات متا، عنوان صفحه، آدرس صفحه و سر تیترها وجود دارد.

کیفیت محتوا

فقط تولید یک مطلب کفایت نمی‌کند. برای افزایش بازدید سایت باید مطالبی که تولید می‌شوند جدید و به یادماندنی باشند. سایت‌های فارسی زبان یا به طور کلی‌تر محتوای فارسی بر روی اینترنت در بسیاری از حوزه‌ها بسیار فقیر است. بسیاری از مطالب و حوزه‌ها وجود دارند که حتی تا به حال به آن‌ها پرداخته نشده است.

برای افزایش بازدید سایت می‌بایست این حوزه‌های جدید مرتبط با فعالیت سایت شناسایی شوند. پس از شناسایی این حوزه‌ها، تولید محتوای سایت را باید در جهت این مطالب تنظیم کرد. در غیر اینصورت بسیاری از محتواهای جدید در بین نتایج جست‌وجوی مطالب قدیمی‌تر و پربازدیدتر گم خواهند شد.

آگاهی از موضوعات داغ

مردم از موتور‌های جست‌وجوی اینترنتی برای پاسخ به سوالات روزمره و حتی عمیق و تخصصی خود استفاده می‌کنند. در واقع تولید‌کنندگان محتوا باید به نیاز‌های به‌روز شده مردم پاسخ دهند و یک قدم از این نیاز‌ها جلوتر باشند. در اینصورت زمانی که یک بحث و موضوع در جامعه همه‌گیر شد، به محتوای مرتبط با آن در سایت شما از قبل پرداخته شده است. این گونه سایت‌ها زودتر از بقیه بازدید‌ها را درو می‌کنند و اولین نتایجی هستند که پس از جست‌وجو در اینترنت یافت می‌شوند.

تاثیر تولید محتوا در افزایش بازدید سایت

نیازمندی‌ها برای افزایش بازدید سایت

تولید محتوا به روش گفته شده دارای یکسری پیش‌نیازها است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها تولید محتوای تخصصی است. در واقع اگر تولید محتوا تخصصی نباشد، کیفیت آن پایین‌تر و حتی غلط خواهد بود‌. تخصص در یک زمینه یک شبه به دست نمی‌آید و برای افزایش بازدید سایت می‌بایست تولید‌کننده محتوا حداقل با کلیات یک موضوع از قبل آشنایی داشته باشد.

یکی دیگر از این نیازها، نیاز به نویسندگان متخصص و تمام‌وقت است. در واقع برای رعایت نکات گفته شده تا به اینجا، نویسنده مطالب یک سایت باید به صورت مداوم موضوعات داغ را با اهداف سایت تطبیق دهد. این کار نیاز به وقت و دقت زیادی دارد و باید به سرعت انجام شود تا مطالب سایت از نیاز‌های جست‌وجوی عقب نمانند.

سایت‌هایی که 16 مطلب در یک ماه منتشر می‌کنند، 3.5 برابر از سایت‌هایی که در زمان مشابه 0 تا 4 مطلب منتشر می‌کنند، ترافیک بازدید خواهند داشت. برای تولید این تعداد مطلب تخصصی و جدید به یک تیم نویسنده و ایده‌پرداز دائمی نیاز است.

رسانه‌های اجتماعی فعال

رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در افزایش بازدید سایت دارند و طیف وسیعی از مخاطبان را جذب می‌کنند. افراد باتوجه به ویژگی‌های شخصیتی خود در رسانه‌ها و پیام‌رسان‌های مختلفی فعالیت دیجیتال دارند. اما همه این افراد ممکن است به محتوای تولید شده در یک سایت علاقه داشته باشند. درنتیجه برای افزایش بازدید سایت باید در همه شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی فعالیت ‌مرتبط با سایت وجود داشته باشد.

همچنین باید توجه کرد که فعالیت در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مقتضیات خاص خود را دارد. در واقع نحوه جذب کاربران این شبکه‌ها نیز متفاوت است و محتوای سایت برای انتشار در این شبکه‌ها باید تغییراتی داشته باشند.

تاثیر شبکه های اجتماعی در افزایش بازدید سایت

نکته‌هایی که در هنگام فعالیت در این شبکه‌ها باید رعایت کرد:

  • با کاربران در تعامل باشید و پاسخ پرسش‌ها و نظرات آن‌ها را بدهید.
  • از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.
  • به‌روز‌رسانی سایت، انتشار مطلب و یا یک محصول جدید باید در این صفحات هم بازتاب داشته باشد.
  • استفاده از اینفلوئنسر‌های مرتبط با زمینه فعالیت می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت داشته باشد.
  • جملات در هنگام به اشتراک گذاشتن لینک‌های مطالب سایت باید با دقت انتخاب شوند.

ارسال ایمیل

ارسال ایمیل اعلان انتشار مطالب یا محصول جدید روش موثری برای افزایش بازدید سایت است. افرادی که در درجه اول ایمیل خود را در سایت‌های مختلف ثبت می‌کنند معمولا به حوزه فعالیت آن سایت علاقه دارند. اما بیشتر این افراد فرصت یا توجه کافی برای به‌روز کردن تعامل خود با سایت‌ها و شبکه‌ها را ندارند. به همین دلیل آگاه کردن این افراد از انتشار مطالب جدید سایت می‌تواند نقش پررنگی در افزایش ترافیک داشته باشد.

بازدهی در افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت رتبه آن را بهتر می‌کند و رتبه بهتر، خود سبب افزایش ترافیک سایت می‌شود. اما ابعاد مهم‌تری نیز باید در نظر گرفته شوند. ممکن است بازدید از سایت شما افزایش پیدا کرده باشد اما شما تاثیر آن را در سود و تجارت خود مشاهده نکنید.

یکی از دلایل این مشکل می‌تواند عدم رضایت کاربران از مطالب باشد. یعنی با اینکه محتوا افراد را وارد سایت می‌کند اما این کاربران چیزی را که به دنبالش بودند در سایت نمی‌یابند و بلافاصله از سایت خارج می‌شوند.

یکی دیگر از مشکلات این است که کاربران وارد سایت می‌شوند و از مطالب هم استفاده می‌کنند ولی در نهایت کاری که به نفع تجارت شما خواهد بود انجام نمی‌دهند. مثلا یک سایت فروش محصول مطلب خوبی درباره نکات مهم خرید یک جنس خاص منتشر می‌کند و امکان خرید را هم به کاربر می‌دهد.

اما افراد با اینکه از مطالب اطلاعات به دست می‌آورند ولی اقدام به خرید نمی‌کنند. تیم تولید‌کننده مطالب و نویسندگان باید محتوا را به گونه‌ای مدیریت کنند که کاربر پس از استفاده از مطالب شروع به خرید محصول هم بکند. در اصل فقط افزایش بازدید سایت کافی نخواهد بود و بررسی بازدهی و بهینه کردن تلاش‌ها به همان اندازه مهم هستند.

هر یک از این مشکلات دلایل مختلفی دارند و حل آن‌ها ترکیب پیچیده از توانایی‌ها را طلب می‌کند که نیاز به تجربه تیم‌های تخصصی تجارت دیجیتال و تبلیغاتی دارد.

کلام آخر افزایش بازدید سایت

با انجام همه یا بعضی از این پیشنهادات می‌توانید انتظار افزایش بازدید سایت خود را داشته باشید. بعضی از این روش‌ها زمان‌بر هستند ولی تبلیغات در دنیای امروز پیچیده است و نیاز به امتحان کردن روش‌های مختلف دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. هر لحظه همراهتان هستیم.

 

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *