هاستینگ آذر وب

8 روش بازاریابی دیجیتال که به کسب و کار شما رونق می بخشد!

بازاریابی دیجیتال چیست

مقدمه:

بازاریابی دیجیتال  یا  Digital Marketing، نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات متنوع محسوب می شود که در آن  برای بازاریابی از فناوری‌های دیجیتال استفاده می شود. این نوع بازاریابی در فضای اینترنت انجام می شود. افرادی که در این حوزه ی بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند،همیشه به دنبال روش‌هایی هستند که میزان بازدیدهای وب‌سایت خود و در پی آن فروش محصولات شان را افزایش دهند. برای بازاریابی دیجیتال روش‌های زیادی وجود دارد. در این مقاله، شما را با 8 روش بازاریابی دیجیتال که به کسب و کار شما رونق می بخشد آشنا خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

به نظر می رسد بازاریابی دیجیتال مفهوم پیچیده ای باشد. اما اصلا اینطور نیست.هر کسی می تواند یک تعریف ساده در عین حال صجیج و کامل از دیجیتال مارکتینگ ارائه دهد. در واقع به هر اقدام بازاریابی که منجر به فروش بیشتر محصول یا خدمات شود. و در فضای دیجیتال و به وسیله ی دستگاه های الکترونیکی انجام شود. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

بازاریابی دیجیتال، با ورود لوازم الکترونیک به زندگی به انسان ها به عنوان یک حرفه شروع به شکل گیری کرد. بنابراین می توان گفت حرفه ی جدیدی نیست. بسیاری از مردم اینطور می پندارند که بازاریابی دیجیتال فقط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی محدود می شود. باید بدانیم که تولید محتوا و شبکه های اجتماعی تنها بخشی از بازاریابی دیجیتال است و این حوزه زیرمجموعه های بسیاری دارد. بازاریابی دیجتیال با قدرت بسیار زیادش می تواند به عنوان معجزه در کسب و کارتان عمل کند. با استفاده از روش های دیجیتال مارکنیتگ می توانید به راحتی مخاطب جذب کنید و محصول یا خدمات خود را معرفی کرده و در نهایت به فروش برسانید.

در ادامه با روش های گوناگون دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهید شد.

امروزه در هر کسب و کاری اینترنت نقش به سزایی دارد. همه ی مردم این روزها از اینترنت بسیار استفاده میکنند و می توان گفت جزء جدا نشدنی زندگی مدرن است. بنابراین این یک فرصت فوق العاده برای صاجبان کسب و کارهاست. آن ها می توانند محصولات و خدمات خود را در اینترنت به فروش رسانده و کسب درآمد کنن.

بازاریابی دیجیتال چیست

انواع روشهای بازاریابی دیجیتال

بازاریابی  محتوا (Content marketing)

بازاریابی محتوا همانگونه که از اسمش پیداست، شمال ایجاد و تولید محتوا می باشدو این محتوا میتواند متن، عکس یا ویدیو باشد. اگر کسب و کار شما با مصرف کننده باشد یا به اصطلاح B2C باشد، محتوایی که تولید میکند می تواند شامل پست های شبکه های اجتماعی یا مقالات وبلاگتان باشد. اما اگر در کسب و کار B2B باشید (تجارت با تجارت) محتواهای مناسب شما] گزارشات و مقالات، وبینارها و فیلم آموزشی خواهد بود. اصلی ترین مزیت بازاریابی محتوا رایگان بودن آن است.شما می توانید بدون پرداخت هزینه برای تماس سرد، با تولید محتوا به سادگی می توانید مشتری جذب کنید.

مجتوای خوب می تواند عالی عمل کند. شما با تولید محتوا ضمن آموزش و سرگرم کردن مخاطب می توانید برند سازی کنید.هدف از بازریابی به هرشکلی چیزی جز بزند سازی و جذب مشتری نیست.

 موتور جستجو (Search engine marketing)

بازاریابی موتورهای جستجو به این معناست که وقتی یک کاربر محصولات، خدمات یا هر کلمه ی مربوط به برند شما را در موتورهای جستجو سرچ کند با وبسایت شما به عنوان اولین نتیجه در اولین صفحه مواجه شود.برای رسیدن به رتبه ی اول در نتایج جستجوی گوگل می توانید روی سئوی وبسایتتان کار کنید.درواقع بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از این روش هاست.شما می توانید با تولید محتوای بهینه محاطب را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.لازم است به این نکته توجه کنید که زمانی که وبسایت و برند تجاری شما در رتبه های اول نتایج گوگل ظاهر می شود،مشتریان بیشتر به برند و کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد.

بازاریابی موتورهای جستجو

نمایش تبلیغات (Display Advertising)

تبلیغات نمایشی یا تبلیغات بنری شبیه به تبلیغات چاپی سنتی است که در مجلات و روزنامه ها چاپ می شد.تفائتشان در این است که تبلیغات بنری به صورت آن لاین هستند.در این نوع از تبلیغات شما می توانید مخاطبان هدف خود را به طور مؤثرتری به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. از طرفی به راحتی می توان این نوع تبلیغ را تجزیه و تحلیل کنید . در کمپین های بعد از اطلاعات بدست امده استفاده کنید.

 موبایل مارکتینگ  (Mobile Marketing)

بازاریابی موبایلی یکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال است. این نوع از بازاریابی شامل همه ی کارهایی می شود که روی دسکتاپ انجام می شود اما سازگار با تلفن همراه است. بازاریابی موبایلی برای مخاطبین جوان که بیشتر وقت خود را صرف موبایلشان میکنند مناسب تر است.همه ی مشتریان این روزها بیشتر کامپیوترهایشان از تلفن همراهشان استفاده کنند.بنابراین می توان با هدف گیری های جغرافیایی مخاطبان خاص کسب و کار خود را جذب کرد.

بازاریابی  شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

در مقایسه با روش های دیگر همچون تلویزیون، چاپ بنر و تبلیغات نمایش آنلاین، شبکه های اجتماعی روش های جدیدی از ارتباط را در بازاریابی دیجیتال ایجاد می کنند.شما به سادگی می توانید با مخاطبین خود در ارتباط باشید. انواع شبکه های اجتماعی همچون  فیس بوک، اینستاگرام، توییترLinkedIn ، Pinterest ، یوتوب ، تلگرام  در بازایابی شبکه های اجتماعی نقش بسرایی را ایفا می کنند.

 ایمیل مارکتینگ  (Email Marketing)

خیلی ها تصور دارند که استفاده از ایمیل مارکتینگ یک روش منسوخ شده است و کسی از آن استفاده نمی کند.اما همین افراد خودشان همچنان از ایمیل استفاده می کنند.ایمیل همواره یکی از ارزشمندترین کانال های بازاریابی دیجیتال برای شرکت ها است. و مشتریان نیز آن را ترجیح می دهند.

امارهای قابل توجه حاکی از اهمیت بازاریابی ایملی است. طبق آمار 72% ار مصرف کنندگان ترجیح می دهند شرکت ها از طریق ایمیل با آنها ارتباط داشته باشند. 98% کاربران اینترنت ایمیل دارند.حدود 41% از کسب و کارهای جهانی از اطلاعات مربوط به کمپین های ایمیل مارکتینگ خود برای شناخت مشتریان خود استفاده میکنند.در ایمیل مارکتینگ اگر ایمیلمان به بانک اطلاعاتی مرتبطی ارسال شود بیش از 70% کاربران آن را مشاهده خواهند کرد.این یعنی اکثر ایمیل ها به دست مخاطبان مورد نظر می رسد.ایمیل مارکتینگ یکی از پولسازترین روش ها می باشد به شرطی که اصولی اجرا شود.

ایمیل مارکتینگ

تأثیرگذار / اینفلوئنسر (Influencer Marketing)

بازاریابی اینفلوئنسر یک نوع از بازاریابی دیجیتال است که در آن برای تبلیغ محصول یا خدماتتان، از افراد تاثیر گذار در جامعه استفاده می کنیم. افراد معروفريا،کارشناسان و شخصیت های معتبر ار اینفلوئنسرها هستند و تاثیر زیادی بر مردم می گذارند. در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام و یوتوب دنبال کنندگان وفاداری دارند که به حرفآن ها گوش می دهند.

 وابسته (Affiliate Marketing)

یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی وابسته است.این نوع از بازاریابی به معنای برون سپاری به افراد یا شرکت های دیگر است که محصولی را در ازای دریافت پورسانت تبلیغ می کتتد. شرکت های وابسته محصول و خدمات شما را در در وبسایت هودشان تبلیغ می کنند و در صورت فروش آن از شما پورسانت می گیرند.

 ویدیویی (Video Marketing)

ویدیو این روزها طرفداران و مخاطبان بیشماری جذب میکند و یکی از پربازده ترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی ویدیویی فقط ضبط تیزر تبلیغاتی و پخش ۀن از تلویزیون نیست. هر کلیپ کوتاهی، لایو و پخش های زنده، ویدویی های آموزشی و سرگرم کننده، همه و همه در حوزه ی بازاریابی ویدیویی قرار دارند.ویدیو در انتقال پیام و معرفی برند شماا بسیار مؤثرتر عمل می کند و مخاطب با آن ارتباط بهتر و قوی تری برقرار می کند.

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی صوتی  (Audio Marketing)

شاید برای شما عجیب باشد اما بیشتر مردم هنوز هرهفته به رادیو گوش می کنند!البته با پیشرفت تکنولوژی رادیو جای خود را به پلتفرم ها و رادیوهای اینترنتی همچون اسپاتیفای داده است.شما با تولید و پحش پادکست میتوانید جذب مشتری کنید. تولید محتوای صوتی می تواند ارزانتر از تولید محتوای ویدیویی باشد.

اهمیت بازاریابی دیجیتال

همانطور که می دانید لوازم الکترونیکی روز به روز جایگاه بیشتری در زندگی ما بدست می آوردند.امارها نشان می دهد در برخی از کشورها کاربران روزانه  به طور میانگین 11 ساعت از زمان خود را به ارتباط و تعامل با دستگاه های الکترونیکی می گذرانند. قابل پیش بینی است که در اینده ای نزدیک لوازم الکترونیکی جزء جدا نشدنی فعالیت های روزانه ی انسان ها باشد.در چنین شرایطی نمی توان از اهمیت بازاریابی دیجیتال غافل بود.نادیده گرفتن بازاریابی دیجیتال و رقابت در این حوزه منجر به عفب ماندن کسب و کارتان و از دست دادن مشتری هایتان خواهد شد.در این مقاله شما را با انواع روش های بازاریابی دیجیتال آشنا کردیم. تا در نهایت بتوانید بهترین روش بازاریابی دیجیتال را متناسب با کسب و کارتان پیدا کنید و در راستای رشد وتوسعه ی کسب و کارتان از آن استفاده کنید.برای دریافت مشاوره در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ می توانید با متخصصان ما در آذروب در ارتباط باشید.

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *