هاستینگ آذر وب

آموزش ساخت دیتابیس در سیپنل

ساخت دیتابیس در سیپنل

مقدمه:

زمانی که شما در وب سایت خود بخواهید از سیستم های مدیریت محتوای آماده یا اسکریپت هایی که توسط خود شما یا تیم شما نوشته شده است استفاده کنید حتماً نیاز به استفاده از دیتابیس ها یا بانک های اطلاعاتی دارید.
همانطور که در مطالب و آموزش های قبلی در وبلاگ آذر وب گفته شد، بانک‌های اطلاعاتی وظیفه نگهداری از تمامی اطلاعات مهم و درونی وبسایت شما دارند. یعنی پشت پرده ظاهر وب سایت شما بانک های اطلاعاتی قرار دارند.

بانک های اطلاعاتی چه اطلاعاتی را نگهداری میکنند ؟

بانک های اطلاعاتی یا دیتابیس ها وظیفه نگهداری از اطلاعات مهمی همچون اطلاعات کاربران تماس کاربران ، اطلاعات پرداخت ها، نگهداری از نوشته های وبلاگ یا محصولات شما و دیگر موارد را برعهده دارند.
استفاده از آنها یکی از مواردی است که هر وب مستر باید به بهترین نحو آموخته باشد.

مراحل ساخت دیتابیس در سیپنل

برای ساخت پایگاه های اطلاعاتی یا پایگاه های داده باید ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل بشوید که در آموزش های قبلی به شما یاد داده ایم .

سپس در زیر قسمت Databases باید بر روی گزینه Mysql Databases کلیک کنید.

ساخت دیتابیس

در صفحه جدیدی که برای ما باز می شود باید در قسمت Create New Databases برای خود یک دیتابیس جدید بسازیم.  برای انجام این کار باید در قسمت New Database  نام مورد نظر را  بنویسیم.
پس از وارد کردن نام مورد نظر بر روی گزینه Create Database کلیک کنید.

shoj ndjhfds nv sd\kg

سپس با یک پیغام سبز رنگ با متن Added the database روبرو میشویم. این پیغام به معنای این است که دیتابیس مورد نظر با نام مورد نظر با موفقیت ساخته شده است.

ایجاددیتابیس

پس از اتمام این مرحله بر روی گزینه Go back کلیک کنید تا به مرحله قبل برای ادامه مراحل ساخت دیتابیس برگردیم.

ساخت یوزر نیم برای دیتابیس در سیپنل

برای دسترسی یا استفاده از دیتابیس،  نیاز به یک کاربر جدید و معرفی آن به دیتابیس ساخته شده خود داریم .

برای این کار صفحه را به سمت پایین اسکرول می‌کنیم و در قسمت Mysql users باید یوزر جدیدی را که می خواهید به بانک اطلاعاتی خود معرفی کنید تعریف کنید.
در اینجا سه فیلد مختلف رو به روی ما قرار دارد .  اولی برای تعویض نام کاربری ، دومین برای تعریف گذرواژه و سومی نیز برای ورود دوباره گذرواژه می باشد.
در فیلد اول نام مورد نظر را وارد می کنیم و سپس در فیلد های دوم و سوم گذرواژه مورد نظر را وارد می کنیم. توجه کنید به دلیل این که بانک‌های اطلاعاتی و دیتابیس ها همانند قلب یک وبسایت عمل می‌کند و امنیت آنها بسیار مهم است و باید حتماً یک گذرواژه بسیار قوی برای آنها تعریف کنید و در جایی یادداشت کنید که آن را فراموش نکنید.
اطلاعات مورد نیاز بر روی دکمه Create User کلیک کنید .

دسترسی به دیتابیس ساخته شده در سی پنل

پس از کلیک بر روی Creat user دوباره با یک کادر سبز رنگ با پیغام You have successfully created a MySQL user named روبرو میشوید. باید دوباره بر روی گزینه Go Back کلیک کنید.

اتصال دیتابیس به یوزر ساخته شده

لازم است که به یوزر ساخته شده برای استفاده و بهره وری از پایگاه اطلاعاتی دسترسی دهید. برای انجام این کار صفحه را اسکرول کنید تا به قسمتAdd User To Database  برسید .

در این قسمت دیتابیس و نام کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Add کلیک نمایید .

adddetabase

در صفحه جدید بر روی گزینه All Previllages کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Make Changes کلیک کنید.

دیتابیس در سیپنل

تمام شد !

شما به همین آسانی موفق به ساخت یک دیتابیس آماده برای استفاده شدید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد دیتابیس ها همانند قلب تپنده پشت صحنه یک وبسایت عمل می کند. وظیفه نگهداری از اطلاعات بسیار مهم و سازماندهی اصلی وب سایت را برعهده دارند . اگر شما برای ساخت دیتابیس نیاز به آموزش داشتید که در این مطلب سعی کردیم ساختن بانک‌های اطلاعاتی و آماده‌سازی آنها را برای استفاده در سیستم های مدیریت محتوا به شما آموزش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. هر لحظه همراهتان هستیم.

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *