هاستینگ آذر وب

اموزش تصویری انواع روشهای ورود به سی پنل

انواع روشهای ورود به سیپنل
مقدمه:

زمانی که شما اقدام به خرید پنل میزبانی خود می کنید، شرکت ارائه دهنده میزبانی، اطلاعات ورود به کنترل پنل سی پنل را برای شما ارسال می کند. این اطلاعات شامل مشخصات سرویس انتخاب شده به همراه رمز عبور و نام کاربری در قالب ایمیل ارسال می شود. در ادامه با آموزش ورود به سیپنل با ما همراه باشید.

ورود به سی پنل

همانگونه که گفته شد پس از ارسال ایمیل مشخصات هاست برای شما،به روش های مختلف می‌توانید به کنترل پنل هاستینگ خود وارد شوید. فقط حتماً به این نکته توجه داشته باشید که از طریق پروتکل امن https برای حفظ امنیت اطلاعات خود وارد پنل میزبانی شوید.

انواع روش های ورود

  • وارد کردن نام دامنه در مرورگر همراه شماره پورت 2083.
  • استفاده از نیم سرور شرکت ارایه دهنده پنل میزبانی به همراه شماره پورت 2083.
  • ورود از طریق آیپی سرور شرکت ارایه دهنده میزبانی به همراه شماره پورت 2083.
  • ورود از طریقه دامنه به صورت com/cpanel.

در همان ایمیل تمام این موارد برای شما به صورت پیش فرض ارسال خواهد شد.

همچنین اطلاعات ورود که شامل نام کاربری و گذرواژه یا همان پسورد می باشد نیز برای شما ارسال خواهد شد.

برای مثال ما الان می خواهیم وارد کنترل پنل سایت آذروب بشویم.

استفاده از نام دامنه برای ورود به سی پنل

همانگونه که گفته شد، راحت‌ترین راه برای ورود به سی پنل، وارد کردن نام دامنه به همراه شماره پورت ۲۰۸۳ می باشد. پس از ورود به این آدرس می‌توانیم با وارد کردن یوزرنیم و پسورد هاست خود وارد کنترل پنل شویم.

ورود به سی پنل با نام دامنه

 

استفاده از نیم سرور شرکت ارائه دهنده هاست

طبق راه دوم شما می توانید از طریق نیم سرور هاست در ایمیلی که برای شما ارسال شده است، به همراه شماره پورت ۲۰۸۳ اقدام ورود کنید. با وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود به کنترل پنل خود وارد شوید. لازم به ذکر است که تمامی وبسایت های موجود بر روی این سرور هاست به صورت مشترک نیز می توانند از همین آدرس ورود کنند.

ورود به سی پنل با استفاده از نیم سرور هاستینگ

 از طریق آیپی سرور

روش دیگری برای ورود به سی پنل استفاده از شمار آی پی سروراست. شمار آی پی در ایمیل ارسال شده به همراه پورت شماره ۲۰۸۳ می باشد.همچنین روش ورود برای تمام وب سایت های میزبانی شده بر روی همین سرور نیز قابل استفاده می باشد.

ورود به سی پنل از طریق ای پی سرور

جمع بندی کلی

پس از ثبت سفارش و خرید هاست مورد نظر،  اطلاعات مورد نیاز شما برای ورود به سی پنل به صورت اتوماتیک توسط شرکت ارائه دهنده میزبانی،  ارسال می شود. شما می توانید از هر کدام از روش های بالا  نسبت به ورود به کنترل پنل سیپنل خود اقدام نمایید.

فقط همانگونه که در بالا گفته شد، حتماً به استفاده از پروتکل https برای حفظ امنیت و حفظ اطلاعات خود در هنگام ورود دقت نمایید.

برای آموزش های بیشتر  در رابطه با سی پنل که یکی از محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست محسوب می شود،  لطفا به وب سایت ما به آدرس  azarweb.net مراجعه فرمایید و  از تمام آموزش های ما به صورت رایگان استفاده نمایید

هر لحظه همراهتان هستیم..

 

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *