هاستینگ آذر وب

10 تکنیک برتر سئو کلاه خاکستری برای ارتقا سریع رتبه وب سایت شما در سال 2022

تکنیک های کاربردی و مهم سئو

 مقدمه:

ما اغلب در مورد نکات و تکنیک های ضروری SEO صحبت می کنیم. می دانید چرا؟ ما می دانیم که سئو اگر به درستی انجام شود، نتایج فوق العاده ای می دهد. اگر فردی هستید که به دنبال راه‌های مختلفی برای افزایش ترافیک موتورهای جستجو هستید، تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری که در این مقاله ذکر شده است را امتحان کنید. با ما همراه باشید تا در مورد اینکه سئو کلاه خاکستری چیست و بهترین شیوه های سئو که می توانید در سایت خود برای افزایش ترافیک جستجوی خود پیاده سازی کنید، صحبت کنیم.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

اگر مدتی است که به سئو علاقه دارید، ممکن است از قبل از انواع مختلف سئو آگاه باشید که عمدتاً عبارتند از:

سئو کلاه سفید: به شیوه های خوب سئو که از قوانین گوگل پیروی می کنند می پردازد
سئو کلاه سیاه: با روش های زشت سئو که ممکن است سایت شما را جریمه کند سروکار دارد
سئو کلاه خاکستری:ترکیبی از دو مورد بالا است
هنگامی که شروع به گرفتن نتایج خوب با سئو کلاه سفید کردید، ممکن است بخواهید برخی از تکنیک ها را برای افزایش سریع نتایج سئو خود امتحان کنید. اینجا جایی است که سئو کلاه خاکستری وارد عمل می شود.

سئو کلاه خاکستری

سئوی کلاه خاکستری عمدتاً با تاکتیک های مشکوکی سروکار دارد. که برخی از آنها روزی ممکن است به کلاه سیاه تبدیل شوند. شما می توانید این موارد را تا حدودی خطرناک در نظر بگیرید. اما اگر آنها را به درستی تمرین کنید، نتایج فوق العاده ای به شما می دهند.

می‌توانید این تکنیک‌ها را به‌عنوان «تکنیک‌هایی مشکوک که در واقع بازدیدکنندگان وب‌سایت شما را آزار نمی‌دهند، اما مانند یک جذابیت عمل می‌کنند» در نظر بگیرید. بنابراین هیچ مشکلی در امتحان کردن آنها وجود ندارد. به خصوص زمانی که به دنبال راه هایی برای افزایش ترافیک موتور جستجوی خود هستید.

بنابراین، بیایید در مورد 10 تکنیک برتر صحبت کنیم که می توانید در وبسایت خود برای افزایش ترافیک استفاده کنید.

1. گرفتن دامنه

یکی از تکنیک‌های پرکاربرد، خرید دامنه‌های منقضی شده است (که به عنوان گرفتن دامنه نیز شناخته می‌شود) که اگر با دقت انجام شود همچنان مانند یک جذابیت عمل می‌کند.

گرفتن دامنه چیست؟

به زبان ساده، خرید دامنه برای افزایش سئوی وب سایت خود به عنوان گرفتن دامنه شناخته می شود. ثبت دامنه چیز جدیدی نیست. خرید دامنه های منقضی شده به منظور بهبود نمایه بک لینک وب سایت شما یکی از پرکاربردترین تاکتیک های سئو توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان است.

ثبت دامنه به دو شکل صورت می گیرد:

1.خرید دامنه های منقضی شده
2.خرید دامنه های جدید

اگرچه خرید دامنه های منقضی شده فقط برای افزایش سئوی وب سایت شما توصیه نمی شود. اما با خرید نام های دامنه منقضی شده پروفایل بسیار مرتبط و عالی هر از گاهی می تواند به شما کمک کند تا رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید.

2. در سئو کلاه خاکستری میانگین طول محتوای قدیمی خود را افزایش دهید

آیا تا به حال مقاله های طولانی با بیش از 3000 کلمه نوشته اید؟

بیشتر مردم نمی‌دانند که محتوای طولانی زمانی که به دنبال جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو باشند، بهتر عمل می‌کند. اگر در یک صنعت رقابتی هستید و 1000 پست وبلاگ ایجاد می کنید، برای یک یا دو ماه شروع به ایجاد پست های وبلاگ بیش از 2000 کلمه کنید و خواهید فهمید که چرا فرم طولانی محتوا عالی عمل می کند.

شاید در ابتدا به نظر برسد ایجاد مقاله‌های 2000 کلمه‌ای کار زیادی است و زمان بر است. اما برای کاربران بسیار جذابیت دارند.

تاثیر محتوا در سئو

3. وب 2.0 برای ایجاد لینک

وب 2.0  نیز از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است.  زیرا کاربران می توانند محتوا را با استفاده از دایرکتوری های وب 2.0، سایت های ارسال، انجمن ها و غیره تولید یا ویرایش کنند. بنابراین بیایید اکنون در مورداینکه وب 2.0 چیست، صحبت کنیم. آیا می دانید چگونه می توانید از وب 2.0 برای سئو استفاده کنید.

وب 2.0 چیست؟

وب 1.0 (نسل اول آنلاین) عمدتاً از صفحات ثابتی استفاده می کرد که در آن کاربران کنترلی بر اطلاعات آنلاین ندارند. وب 2.0 (نسل دوم) چیزی است که بیشتر از اطلاعات پویا تشکیل شده است که در آن کاربران می توانند تغییراتی در محتوا ایجاد کنند تا آن را بهتر کنند.

برای مثال، اگر در صفحه‌ای که اطلاعات بیشتری در آن دارید، چیزی گمراه‌کننده پیدا کردید، می‌توانید صفحات ویکی‌پدیا را ویرایش کنید.

مزایای وب 2.0 چیست؟

مزایای پیوند: بدیهی است که مردم از وب 2.0 عمدتاً برای ایجاد پیوند استفاده می کنند. اگرچه اکثر لینک هایی که از وب 2.0 دریافت می کنید nofollow هستند، اما با توجه به این واقعیت که شما به لینک های متنوع نیاز دارید ارزشمند است. زیرا شما فقط نمی توانید لینک های dofollow بسازید. و تعداد کمی از سایت‌ها و دایرکتوری‌های وبلاگ از وب 2.0 وجود دارند که به شما لینک‌های dofollow بالقوه می‌دهند. که برای افزایش سئو و رتبه‌بندی وب‌سایت شما عالی هستند.
ترافیک با کیفیت: اکثر پلتفرم های تولید شده توسط کاربر، بازدیدکنندگان واجد شرایطی را به وب سایت شما ارسال می کنند که برای افزایش نرخ تبدیل کلی وب سایت شما بسیار عالی است. بنابراین مطمئن شوید که در پلتفرم هایی که اکثر کاربران در آن فعال هستند، وقت بگذارید. (به عنوان مثال، پلتفرم هایی مانند Quora که می توانید به محتوای خود لینک اضافه کنید).
سایت‌های وب 2.0 زمانی بهتر کار می‌کنند که به جای تمرکز صرفاً بر جذب ترافیک، بر افزایش تعامل با کاربر خود تمرکز می‌کنید. بنابراین سعی کنید در پلتفرم‌های وب 2.0 مانند Quora، Medium یا سایر سایت‌های شبکه اجتماعی فعال بمانید. به جای اینکه فقط پست‌های خود را برای ترافیک بیشتر یا مزایای سئو تبلیغ کنید.

4. استفاده از PBN به عنوان یک تکنیک سئو کلاه خاکستری

هر زمان که کسی در مورد PBN صحبت می کند، بحث بزرگی در جریان است. پس بیایید در مورد استفاده از PBN صحبت کنیم تا ببینیم آیا می توانید از آن برای ایجاد لینک موثر و افزایش سئوی وب سایت خود استفاده کنید.

PBN چیست؟

PBN مخفف Private Blog Network است که در گذشته یکی از استراتژی های محبوب ساخت لینک بود. با معرفی و به روز رسانی پنگوئن گوگل، اکثر مردم استفاده از PBN را متوقف کردند.

5. “پر کردن دقیق کلمات کلیدی”: چگالی کامل کلمه کلیدی را پیدا کنید

همه می دانند که پر کردن کلمات کلیدی یک عمل بد سئو است. اما اگر بگوییم، پر کردن دقیق کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک ارگانیک و رتبه بندی موتورهای جستجو خوب است، چه؟

بله، پر کردن کلمات کلیدی بد است و شما باید کاملاً از همه هزینه ها اجتناب کنید. اما اگر تراکم کلمات کلیدی عالی را حفظ کنید، می توانید بهترین نتایج را از بهینه سازی کلمه کلیدی خود بگیرید.

به عنوان مثال، اگر مقاله ای 1000 کلمه ای می نویسید، از کلمه کلیدی اصلی خود حداقل 3 تا 4 بار استفاده کنید.تا رتبه بندی ارگانیک آن را افزایش دهید. مطمئن شوید که از کلمه کلیدی اصلی خود در مکان های زیر استفاده می کنید.

تعداد کلملات کلیدی به کار رفته در محتوای سئو شده

برچسب عنوان
تگ جایگزین تصویر
تگ های H2 و h3
URL
شروع و پایان مطالب شما
ما به شدت به شما توصیه می کنیم که از یک افزونه بهینه سازی عالی مانند Yoast SEO استفاده کنید که ویژگی های عالی را ارائه می دهد تا به راحتی محتوای خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید.

چگالی کامل کلمه کلیدی چیست؟

چگالی کلمه کلیدی به سادگی درصدی از تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب ظاهر می شود. تراکم کلمه کلیدی خوب است. به این معنی که کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید حداقل یک بار در هر 100 کلمه ای که می نویسید ظاهر می شود.

این بدان معناست که 1% چگالی کلمه کلیدی حاوی 10 کلمه کلیدی برای هر مقاله 1000 کلمه است.

اما اگر می خواهید در سمت امن تر باشید، مطمئن شوید که تراکم کلمه کلیدی خود را در حدود 0.5٪ نگه دارید. به این معنی که فقط 5 بار در یک مقاله 1000 کلمه ای ظاهر می شود. به این ترتیب می توانید به راحتی کلمه کلیدی اصلی خود را بدون آسیب رساندن به کیفیت محتوا بکار ببرید.

همچنین توصیه می شود کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید که بسیار مرتبط با کلمه کلیدی اصلی است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. به این ترتیب، بدون پر کردن محتوا با کلمات کلیدی، می‌توانید با استفاده از انواع کلمات کلیدی بسیار مرتبط، رتبه‌های جستجوی بالاتری در گوگل کسب کنید.

6. استفاده از سایت های نشانه گذاری اجتماعی در سئو کلاه خاکستری

ارسال بیش از حد لینک‌های وب‌سایت خود (پست‌های جدید، پست‌های قدیمی، سایر صفحات وبلاگ سایت شما) در سایت‌های نشانه‌گذاری اجتماعی تحت سئوی کلاه خاکستری قرار می‌گیرد. اما می‌توانید با محدود کردن تعداد ارسال‌ها به 1 یا 2 بار ایمن بمانید.

این بدان معناست که اگر آخرین پست‌های خود یا هر پست دیگری را فقط یک بار در تمام سایت‌های نشانه گذاری اجتماعی ارسال می‌کنید.به رتبه‌بندی جستجوی شما آسیبی وارد نمی‌کند یا صدمه نمی‌زند. در واقع، کمی رتبه بندی جستجوی شما را تقویت می کند. زیرا اگر به درستی انجام شود، ترافیک مناسبی دریافت خواهید کرد.

7. تبادل لینک، تکنیکی برای سئو کلاه خاکستری

باز هم، بیشتر مردم فکر می‌کنند که تبادل لینک تحت تکنیک سئو کلاه سیاه است، اما اینطور نیست. زیرمجموعه ی  سئو کلاه خاکستری قرار می گیرد. بیایید کمی در مورد آن به شما توضیح دهیم.

تبادل خودکار لینک تحت تکنیک سئو کلاه سیاه قرار می گیرد در حالی که تبادل لینک به صورت دستی به سئو کلاه خاکستری تعلق دارد. تبادل لینک چیست؟

تبادل لینک با وب سایت ها یا وبلاگ های دیگر به عنوان تبادل لینک شناخته می شود که یک تکنیک سئو کلاه سفید نیست و بیشتر تحت سئو کلاه خاکستری قرار می گیرد. بسیاری از مردم به خاطر جریمه نشدن توسط گوگل از آن اجتناب می کنند.

تبادل لینک

چگونه بدون جریمه شدن توسط گوگل تبادل لینک کنیم؟

تبادل لینک اگر به درستی انجام شود، می توانید از آن برای ساختن بک لینک از منابع مختلف استفاده کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای انجام ایمن تبادل لینک بدون جریمه شدن به خاطر داشته باشید.

یک قبیله کوچک بسازید

می‌توانید فهرستی از همه وبلاگ‌های مرتبط در صنعت خود ایجاد کنید و سپس شروع به تماس با هر یک از وبلاگ‌نویسان برای تبلیغ محتوای یکدیگر کنید. همچنین می‌توانید یک گروه فیس‌بوک ایجاد کنید.  در آن می‌توانید هر زمان که کسی چیزی برای مخاطبان هدف خود جالب می‌یابد، نظرات وبلاگ را به اشتراک بگذارید، پیوندها را به اشتراک بگذارید و به یکدیگر پیوند دهید.

برای ایجاد یک قبیله نیازی به لیست بزرگی از افراد ندارید. زیرا می توانید 10 تا 20 وبلاگ نویس در صنعت خود پیدا کنید تا یک گروه در فیس بوک تشکیل دهند و سپس با به اشتراک گذاری، پیوند دادن و نظر دادن مرتب مطالب یکدیگر به هم کمک کنید.

 به وبلاگ نویسان دیگر پیوند دهید

یکی از بهترین راه ها برای جذب لینک از سایر وب سایت ها این است که به طور مکرر از محتوای خود به وب سایت های دیگر پیوند دهید. هر زمان که به وب‌سایت دیگری پیوند می‌دهید، مطمئن شوید که از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید تا بدانند که شما با پیوند دادن به آنها کمک می‌کنید. اگر مرتباً این کار را انجام می‌دهید، گاهی اوقات می‌توانید از آن‌ها بخواهید یک لینک  به محتوای شما بدهند.

8. در سئوی کلاه خاکستری سایت خود را به فهرست های وب ارسال کنید

تعداد زیادی دایرکتوری وب در اینترنت موجود است که می توانید از آنها برای دریافت بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط به وب سایت خود به صورت رایگان استفاده کنید.

بنابراین ارسال فهرست وب چیست؟

ارسال دایرکتور،  فرآیند لیست کردن وب سایت شما در دایرکتوری های مختلف تحت یک دسته بندی مشخص به منظور ایجاد بک لینک به سایت شما است.

اگرچه تعداد زیادی سایت بی فایده برای ارسال فهرست وب وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. اما اگر تحقیق دقیقی انجام دهید، تعداد زیادی دایرکتوری وب مفید را پیدا خواهید کرد که می توانید از آنها برای افزایش سئوی وب سایت خود استفاده کنید.

9. چندین حساب رسانه های اجتماعی

آیا می دانستید که سیگنال های اجتماعی بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد؟

به نظر می رسد تعداد اشتراک گذاری های فیس بوک که یک صفحه دریافت کرده است قوی ترین ارتباط را داشته باشد.
توییتر خیلی عقب تر از فیس بوک است. اما همچنان با همبستگی 0.25، ششمین عامل قوی در لیست فاکتورهای رتبه بندی Searchmetrics گوگل است.

نقش شبکه های اجتماعی در سئو

 چگونه می توانیم از سیگنال های اجتماعی استفاده کنیم؟

می‌توانید چندین حساب ساختگی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید. اشتراک‌گذاری‌های فیسبوک، ریتوییت‌های توییتر، پین‌های پینترست و غیره را افزایش دهید. به همین دلیل است که زیرمجموعه ی سئو کلاه خاکستری قرار می‌گیرد.

اگر محتوای شما به طور طبیعی ریتوییت می‌شود و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی بیشتری دریافت می‌کند، تحت سئو کلاه سفید قرار می‌گیرد. اما زمانی که شما عمداً می‌خواهید فالوورها و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی خود را با ایجاد چندین حساب رسانه‌های اجتماعی یا خرید لایک‌های فیسبوک افزایش دهید، کلاه خاکستری است.

10. میکروسایت بسازید

بسیاری از کارشناسان سئو هستند که میکروسایت هایی را برای ایجاد بک لینک به وب سایت های اصلی ایجاد می کنند تا رتبه و ترافیک بالاتری را از موتورهای جستجو مانند گوگل به دست آورند.

ساخت میکروسایت ها به منظور ایجاد لینک برای یک وب سایت اصلی تحت تکنیک سئو کلاه خاکستری است. اگر به درستی انجام شود می تواند بدون تقلب در دستورالعمل های گوگل، بک لینک های با کیفیت به سایت اصلی شما، بدهد.

یک میکروسایت می تواند یک صفحه وب منفرد یا مجموعه ای از صفحات وب باشد که به عنوان یک موجودیت جداگانه برای یک وب سایت، برند یا آژانس عمل می کند. یک میکروسایت معمولاً در دامنه خود زندگی می کند. اما برخی به عنوان یک زیر دامنه وجود دارند که می تواند به عنوان یک افزونه برای یک نام تجاری یا دامنه خاص کار کند.

جمع بندی

برای افزایش رتبه بندی وبسایت درموتورهای جستجو، روش های زیادی وجود دارد. برای مثال می توانید با پرداخت پول  به سایر سایت ها لینک سازی کنید. ریپورتاژ منتشر کنید، حتی می توانید از تکنیک های سئوی کلاه سیاه نیز استفاده کنید. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که باید مراقب باشید از خط قرمزهای گوگل رد نشوید. اجرای اسن تکنیک ها اهمیت بسیاری دارد. اگر تخصصی در این زمینه ندارید توصیه میکنیم حتما با یک متخصص مشورت کنید.برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در آذروب در تماس باشید.

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *