هاستینگ آذر وب

سئوی داخلی و خارجی چیست و عوامل مؤثر بر آنها کدام اند؟

سئوی داخلی و خارجی

مقدمه

در دنیای امروز، بیشتر مردم انتظار دارند هر چیزی را که در گوگل جستجو می‌کنند در بالای صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل بیابند. به همین دلیل، اگر وب‌سایت شما در راس صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار بگیرد، جذب مشتریان جدید به کسب‌وکارتان بسیار آسان‌تر خواهد بود. ایجاد یک استراتژی سئوی داخلی و خارجی قوی برای موتورهای جستجو یکی از با ارزشترین سرمایه‌گذاری هایی است که می‌توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. از همین رو، در این مقاله می‌خواهیم ابتدا به تعریف سئوی داخلی و سئوی خارجی پرداخته و سپس عوامل موثر بر هر یک را ذکر کنیم.

سئوی داخلی و خارجی چیست؟

‌استراتژی‌هایی که نقش موثری در سئوی سایت دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند: سئوی داخلی و سئوی خارجی صفحه.

سئوی داخلی سایت به عوامل و تکنیک‌هایی در سئو مربوط است که بر بهینه‌سازی بخش‌هایی از وب‌سایت که تحت کنترل شما هستند تمرکز می‌کند. سئوی خارجی به معنی عوامل و استراتژی‌هایی در سئو است که روی تبلیغ سایت یا برند شما در سراسر وب تمرکز می‌کنند و صفحه سایت شما را رتبه‌بندی می‌کنند .

سئوی داخلی و سئوی خارجی

عوامل موثر بر سئوی داخلی  صفحه سایت

همانطور که گفتیم سئوی داخلی و سئوی خارجی استراتژی‌هایی هستند که به سایت کمک می‌کنند در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد و رتبه بهتری از گوگل دریافت کنند. اما عوامل مختلفی بر سئوی داخلی سایت اثر می‌گذارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کیفیت محتوا

وقتی صحبت از سئوی داخلی صفحه به میان می آید، محتوا پادشاه است. موتورهای جستجو راه های مختلفی برای ارزیابی کیفیت محتوا دارند که مفید بودن، خوانایی محتوا، یونیک و منحصربه فرد بودن و مرتبط بودن با عنوان محتوا و  کاربرد از این دست است.

تگ عنوان

تگ عنوان به عنوان یک صفحه وب یا عنوان اصلی که در نتایج موتور جستجو می‌بینید گفته می‌شود و یکی از مهم‌ترین عوامل سئوی داخلی صفحه بعد از محتوای با کیفیت است. یک تگ عنوان که حداکثر 65 حرف داشته باشد انتخاب کنید.

توضیحات متا

توضیحات متا یک توضیح کوتاه است که زیر URL در صفحه نتایج موتور جستجو و زیر عنوان در یک پست شبکه اجتماعی ظاهر می شود. این توضیح کوتاه محتوای آن صفحه را توصیف می‌کند، اما مهمتر از آن، برای دیده شدن صفحه وب شما در لیست نتایج SERP نوشته می‌شود. توضیحات متا باید کمتر از ۱۵۵ حرف باشد تا توضیحات کامل آن در نتایج جستجو نشان داده شود.

سرعت صفحه سایت

سرعت صفحه یا مدت زمان بارگذاری، بخش مهمی از سئوی داخلی صفحه است. گوگل صفحاتی که سریعتر بارگذاری می‌شوند را در  رتبه بالاتری قرار می‌دهد و بهینه‌سازی سرعت صفحه باعث می‌شود صفحاتی بیشتر از سایت شما در فهرست جستجوی گوگل قرار بگیرند. راه‌های زیادی برای بهبود سرعت صفحه وجود دارد. اما تصاویر، فایل‌های جاوا اسکریپت، حافظه پنهان و فشرده‌سازی راه‌های خوبی برای شروع هستند.

سازگاری با موبایل

همه گوشی های هوشمند دارند و با آن به جستجوی اطلاعات و وبگردی می‌پردازند. بنابراین یک وبسایت سازگار با موبایل بخش مهمی از حضور آنلاین شما است. عملکرد و سرعت بارگذاری صفحه شما هنگامی که کاربر با گوشی خود از سایت شما دیدن می‌کند بسیار اهمیت دارد. وبسایت سازگار با موبایل می‌تواند صفحات را کوچک و بزرگ کند تا محتوا روی صفحه نمایشی هر دستگاهی  به خوبی نمایش داده شود. صفحات سازگار با موبایل طراحی واکنشگرا داشته و پیمایش آن ساده و راحت و سرعت صفحه نیز بالا است.

 عوامل موثر بر سئوی خارجی سایت

در ابتدای مقاله به تعریف سئوی داخلی و خارجی پرداختیم. همان‌طور که گفتیم، سئوی خارجی صفحه به عواملی که بر رتبه‌بندی صفحه اثر می‌گذارند و در وب‌سایت شما رخ می‌دهند مانند بک لینک‌ها از یک سایت دیگر اشاره می‌کند. در ادامه، مهم‌ترین عوامل در سئوی خارجی صفحه وب‌سایت را بررسی می‌کنیم.

بک لینک‌ها

تاثیر بک لینک بر سئو

تعداد و کیفیت بک لینک‌هایی که به سایت خود می‌دهید بدون شک بزرگ‌ترین عامل سئوی خارجی صفحه است. هر چه سایت‌های بیشتری به محتوای شما لینک بدهند گوگل به سایت شما اعتبار بیشتری می‌دهد و رتبه شما را بهبود می‌بخشد. این امر باعث شده تا بازاریابان تاکتیک‌های مشکوک ایجاد لینک پولی را امتحان کنند، اما چندین رویکرد ارگانیک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که نتایج مؤثری را به همراه دارد، مانند:

  • وبلاگ‌نویسی مهمان
  • فعال بودن و نوشتن مقاله در نشریات تجاری صنعت خود
  • یافتن مخاطبینی در صنعت که محتوای شما را به اشتراک بگذارند
  • شرکت در یک جامعه صنعتی مانند یک انجمن
  • میزبانی رویدادها (به صورت شخصی یا مجازی).
  • بیانیه‌های مطبوعاتی

سئوی داخلی و خارجی: اعتبار دامنه

اعتبار دامنه در مقیاس عددی بین ۱ تا ۱۰۰ اندازه‌گیری می‌شود. اعتبار دامنه شما عددی است که توسط موتورهای جستجو برای تعیین قدرت وب‌سایت به شما داده می‌شود. وب‌سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالاتر در نتایج جستجو در اولویت قرار می‌گیرند.

اعتبار دامنه برحسب چند عامل مختلف سنجیده می‌شود از جمله مدت زمانی که نام دامنه خود را داشته‌اید (هر چه طولانی‌تر بهتر)، تاریخچه نام دامنه، تعداد بک لینک‌ها و تعداد ارورهای 404 صفحه. با اطمینان از داشتن یک وب‌سایت از نظر فنی سالم که از بهترین شیوه‌های SEO پیروی می‌کند، می‌توانید اعتبار دامنه خود را به حداکثر برسانید و رتبه خود را بهبود بخشید.

تبلیغات در شبکه اجتماعی

اگرچه رتبه‌بندی یک صفحه مستقیماً تحت تأثیر تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها یا نظرات آن نیست اما شبکه‌های اجتماعی همچنان یک کانال مهم برای تبلیغ آنلاین سایت شما هستند. شبکه‌های اجتماعی به کاربران کمک می‌کند تا شرکت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، با آن ارتباط برقرار کنند و به مشتریان جدید و فعلی دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، گوگل صفحات را در پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی ایندکس می‌کند، بنابراین پست کردن مداوم در این سایت‌ها و به اشتراک‌گذاری لینک محتوا به افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه سایت شما کمک می‌‌کند.

شبکه های اجتماعی در سو

Google My Business

Google My Business (به اختصار GMB) به مشاغل اجازه می‌دهد تا اطلاعات مهم مربوط به شرکت را مستقیما در اختیار گوگل قرار دهند. این اطلاعات شامل مکان شرکت، نوع کسب‌وکار، اطلاعات تماس و ساعات باز و بسته شدن شرکت و فعالیت کاری است. GMB همچنین نشان می‌دهد که چگونه گوگل نتایج را برای لوکال پک گوگل و جستجوهای گوگل مپس نمایش می‌دهد. به این ترتیب، GMB یک عامل سئوی خارجی صفحه برای هر کسب‌وکار محلی است. که به ترافیک از یک مکان جغرافیایی خاص متکی است. فهرست GMB کسب‌وکار خود را تنظیم کنید و آن را به گوگل مپس اضافه کنید و از این تکنیک مهم سئوی خارجی و محلی بهره ببرید.

نتیجه‌گیری

از هر دوی سئوی داخلی و خارجی صفحه وب برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو استفاده می‌شود. با در نظر گرفتن این عوامل و به کار گیری روش‌های سئو می‌توانید. صفحات وب‌سایت خود را به رأس صفحه موتور جستجوی گوگل برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. هر لحظه همراهتان هستیم.

 

 

 

 

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *