هاستینگ آذر وب

اموزش فعالسازی رایگان SSL در سی پنل

فعالسازی ssl رایگان
مقدمه:

 فعالسازی SSL رایگان برای تامین امنیت کاربران اهمیت ویژه ای دارد.کاربران سطح وب امنیت اطلاعات و داده را همیشه جزو مهم ترین ارکان در نظر داشته اند.معمولا همه ما تلاش میکنیم که اطلاعاتمان به جایی درز نکند و شخص دیگری از آن سوء استنفاده نکند.
مخصوصا در وب سایت های فروشگاهی که اطلاعاتی از جمله اطلاعات تماس و اطلاعات کارت پرداختی مورد استفاده قرار میگیرد. این امر بسیار مهم است که امنیت اطلاعات کاربران به خوبی تامین شود.

یکی از رایج ترین راه ها برای تامین امنیت اطلاعات, فعالسازی SSL رایگان و تغییر پروتوکول http به https میباشد.

SSL چیست و چه کاربردی دارد ؟

مجوز SSL که مخفف عبارت Socket Secue Layer میباشد به معنی لایه اتصال امن است که وب سایت ها از آن  برای انتقال ایمن داده ها استفاده میکنند. برای همین اکثر کاربران ترجیح میدهند که در مواقعی که از یک وبسایت استفاده میکنند مخصوصا در مواقع پرداخت , از سایتی استفاده کنند که حاوی پروتوکول ایمن https باشد.در واقع SSL اطلاعات کاربران را در هنگام ارسال و دریافت داده رمز گذاری ویژه میکند و باعث جلوگیری از درز کردن اطلاعات کاربران میشود.

آیا استفاده از SSL در سئو و ارتقای رتبه ی وبسایت در موتور های جستجو تاثیر دارد ؟

قطعا همینطور است.گوگل برای وب سایت هایی که از پروتوکول ایمن https استفاده میکنند ارزش بیشتری قائل است.  فعال بودن SSL در کاهش رتبه و افزایش ترافیک وب سایت ها تاثیر مستقیمی دارد.

چگونه بفهمیم که یک وب سایت از SSL استفاده میکند یا نه ؟

زمانی که وارد سایت مورد نظر خود میشود حتما به ابتدای سایت دقت کنید . اگر ابتدای آن با عبارت https شروع شود یعنی این وب سایت از گواهینامه امن SSL استفاده میکند.

اما در صورتی که ابتدای آن http نوشته شده باشد, به این منظور میباشد که این وبسایت از گواهینامه SSL استفاده نمیکند و ایمن نمیباشد.

آموزش فعالسازی SSL رایگان در سیپنل

برای فعال سازی SSL در سیپنل یک سری اعمال بسیار ساده را باید انجام دهید که طبق آموزش های زیر میتوانید SSL را بر روی هاست خود فعال کنید:

SSL رایگان در سیپنل

 

ابتدا شما باید وارد پنل کاربری خود در سیپنل شوید. سپس صفحه را به سمت پاین اسکرول کرده و از تب Security زیر منو SSL/TLS Status را انتخاب نمایید.

فعالسازی اس اس ال

در صفحه باز شده شما جدولی را مشاهده خواهید کرد که تمامی دامنه ها و وضعیت اعتبار گواهینامه های امنیتی آنها را به شما نشان خواهد داد. در کنار نام هر یک از دامنه ها جعبه ای وجود دارد.با کلیک روی آن ها می توانید وضعیت دامنه مورد نظرتان را در حالت انتخاب شده قرار دهید.

بالای این جدول هم با سه دکمه دیگر روبرو خواهید شد. برای  فعالسازی مجوز SSL باید از آنها استفاده نمایید. دکمه ها به شرح زیر میباشند :

  • include Domain during AutoSSL : پس از انتخاب دامنه مورد نظر از باکس های موجود با انتخاب و فعال سازی این گزینه این را تعیین میکنید که فعال سازی پروتوکول امنیتی SSL فقط برای همان دامنه ی انتخاب شده انجام شود.
  • Exclude Domain From AutoSSL : با اجرا کردن این گزینه این فرمان را میدهید که فرآیند نصب SSL برای دامنه انتخاب شده انجام نشود.
  • Run AutoSSL: پس از انتخاب کردن دامنه های مورد نظر خود باید از این دکمه برای تکمیل فرآیند فعالسازی ssl وب سایت خود استفاده کنید .

در آخرین مرحله شما باید بر روی گزینه Run AutoSSL کلیک کنید. تا گواهینامه امنیتی SSL به صورت خودکار بر روی دامنه انتخابی شما نصب شود. با مشاهده کردن پیغام Auto SSL Domain Validated میتوانید مطمین شوید که فرایند نصب گواهینامه امنیتی بر روی دامنه انتخابی شما با موفقیت انجام شده است.

Run auto SSL

گواهینامه های امنیتی چه مقدار زمان اعتبار دارند ؟

حتما توجه کنید که فعالسازی SSL رایگان ارايه شده نهایتا به مدت سه ماه اعتبار دارند. شما برای تمدید دوباره آنها باید همین فرآیند رو هر سه ماه یک بار تکرار کنید.

اگر وب سایت شما بر پایه سیستم مدیریت محتوای ورپرس میباشد حتما پس از نصب گواهینامه اس اس ال ، افزونه Realy Simple SSL را نصب کنید. به این ترتیب وب سایت شما به صورت کامل و اتوماتیک از نسخه http به نسخه https ریدایرکت شود.

چگونه SSL را در سیپنل غیر فعال کنیم ؟

بعضی از مواقع با توجه به دلایل مختلفی مانند تهیه گواهی تجاری، استفاده از cdn ها، بروز مشکلات فنی و… ممکن است مجبور به حذف و غیر فعال سازی ssl از سی پنل شویم. در این صورت می بایست به بخش نمایش گواهی نامه های نصب شده  مراجعه و روی گزینه uninstall مقابل ssl کلیک کنید.

جمع بندی

در فضای وب با توجه به افزایش روز افزون دزدی ها و فیشینگ ها،  وب سایت ها نیاز به تامین امنیت و رمز گذاری داده های کاربران خود میباشند. یکی از مواردی که میتوان از آن در جهت افزایش اطمینان خاطر کاربران استفاده کرد گواهینامه امنیتی SSL و استفاده از پروتوکول https میباشد. که باعث میشود اطلاعات مهم کاربران از جمله اطلاعات مربوط به پرداخت آنها به حالت رمز گذاری شده در آید.

ما در آذروب 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت‌رسانی به شما کاربران عزیز هستیم.برای کسب اطلاعات و مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *