هاستینگ آذر وب

خطاهای سری 500

مقدمه:

چه زمانی با خطاهای سری 500 مواجه می شویم؟ کدهای وضعیت HTTP مکالمه بین مرورگر وب شما و سرور وب سایت هستند. در بیشتر موارد، شما به عنوان کاربر، کد تولید شده را نمی بینید مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.

پیام‌های خطا یا کدهای وضعیت HTTP زمانی نمایش داده می‌شوند که مرورگر اینترنت نتواند به صفحه‌ای که کاربر درخواست کرده است دسترسی پیدا کند. این کدها به پنج گروه دسته بندی می شوند که از100 تا 500شماره گذاری شده اند و هر کدام نشان دهنده مشکل یا خطای متفاوتی است.

خطاهای سری 500 چیست؟

کدهای خطا که در محدوده 500 قرار می گیرند مشکلات سرور را مشخص می کنند.

هنگامی که از یک وب سایت بازدید می کنید، مرورگر شما درخواستی را به سرور آن وب سایت ارسال می کند. اگر مشکلی در سرور سایت وجود داشته باشد، اغلب یک کد خطای 500 برگردانده می شود.

این خطاها زمانی رخ می‌دهند که سرور متوجه می‌شود با مشکلی مواجه شده یا قادر به انجام درخواست نیست. باید توضیحاتی ارائه شود و توضیح داده شود که چرا خطا رخ داده است و آیا این یک مشکل دائمی است یا موقتی.

پیام های خطای 500 نشان دهنده خطاهای سمت سرور است که سرور وب سایت شما به هر دلیلی در انجام یک درخواست ناموفق بوده است. به طور کلی، این نشان می‌دهد که مشکل مربوط به وب‌سایت، اتصال اینترنت یا رایانه شما نیست، و اغلب می‌توان تصور کرد که تعمیر و نگهداری سرور برای حل مشکل انجام می‌شود، بی‌خطر است.

خطاهای سمت سرور

راهنمای خطاهای سری HTTP 500

تعدادی خطای مختلف سرور 500 وجود دارد که با کدهای پاسخ خود شماره گذاری شده اند تا بتوان مشکل را شناسایی کرد. مهم است که با کدهای وضعیت مختلف 500 و معانی آنها آشنا شوید. برخی از رایج ترین آنها در زیر ذکر شده است.

خطای 500 – خطای سرور داخلی

شاید رایج‌ترین پیامی که با آن مواجه می‌شوید، نشان‌دهنده یک خطای عمومی سرور است که زمانی نمایش داده می‌شود که سرور نتواند مشکل دقیق را تعیین کند.به این معناست که سرور در هنگام پردازش با خطا روبرو شده است. با این حال سرور در مجموع سالم است و احتمالا به طور موقت در حال انجام بروزرسانی یا انجام تغییراتی است و مشکل به زودی رفع خواهد شد

خطای 501 – اجرا نشد

سرور نمی تواند درخواست انجام شده را تشخیص دهد یا به هر دلیلی قادر به انجام درخواست نیست. این معمولاً دسترسی آینده را نشان می دهد. به این معناست که سرور درخواست کاربر را پردازش نمی کند. معمولا به دلیل پشتیبانی نشدن متد ارسالی یا نقص امکانات مورد نیاز این خطا رخ می دهد.

خطای 502 – دروازه بد

این زمانی اتفاق می‌افتد که سرور به‌عنوان یک دروازه یا سرور پراکسی کار می‌کند و سرور بالادستی یک پاسخ نامعتبر برمی‌گرداند.خطای 502 زمانی رخ می دهد که پاسخی از سرورهای بالادست دریافت نمی شود و در این حالت سرور فعلی که به عنوان یک دروازه میانجی بین واسط کاربری و سرور بالادست عمل می کند،قادر به تکمیل فرایند ارسال و دریافت پاسخ نیست. این حالت معمولا با چند بارتلاش مجدد از سمت کاربر رفع خواهد شد.

خطای 503- خدمات در دسترس نیست

این نشان می دهد که سرور در حال حاضر در دسترس نیست، معمولاً به دلیل تعمیر و نگهداری یا بارگذاری بیش از حد اتفاق می افتد. معمولاً یک مشکل موقتی است و کاربر باید بعداً دوباره امتحان کند.خطای 503 به معنی غیرقابل دسترس بودن سرور به دلیل ترافیک زیاد یا انجام به روز رسانی است. معمولا این حالت موقتی بوده و پس از چند دقیقه یا چند ساعت رفع خواهد شد.

رفع خطای 503

خطای 504 – مهلت زمانی دروازه

مانند وضعیت 502، سرور به عنوان یک دروازه یا سرور پراکسی عمل می کرد. این خطا زمانی رخ می دهد که سرور بالادستی نتواند به موقع پاسخ دهد.خطای 504 زمانی رخ می هد که سرور به عنوان یک Gateway نتواند از سرور بالادست در حداکثر زمان مجاز پاسخی دریافت نماید.

خطای 505- نسخه Http پشتیبانی نمی شود

خطای 505 به معنای پشتیبانی نشدن نسخه Http پروتکلی است که واسط کاربری از آن استفاده می کند.معمولا سرور دلیل پشتیبانی نکردن از آن نسخه را نیز به همراه سربرگ های پاسخ خود رسال می کند.

خطاهای سری 500 چگونه به نظر می رسند؟

خطای 500 خطایی است که توسط سرور و نه وب سایت ایجاد می شود. آنها در هر سیستم عامل قابل مشاهده هستند، بنابراین ممکن است هنگام استفاده از رایانه رومیزی، تبلت یا تلفن هوشمند، این نوع پیام خطا را مشاهده کنید. خطاهای سرور اغلب در پنجره مرورگر اینترنت نمایش داده می شوند، درست زمانی که صفحات وب ظاهر می شوند.

3 مرحله ساده برای پاک کردن خطاهای سری 500

خطاهای 500 سمت سرور هستند. به این معنی که مشکل احتمالاً در اتصال اینترنت یا دستگاه شما نیست. در سرور وب سایت شما خطایی رخ داده است.

چند قدم ساده وجود دارد که می توانید قبل از جستجوی کمک و مشاوره بیشتر، برای پاک کردن خطاها انجام دهید.

1. مرورگر خود را به روز کنید

مشکل ممکن است موقتی باشد. بارگذاری مجدد صفحه اغلب موفقیت آمیز خواهد بود. می توانید این کار را با ارسال مجدد URL از نوار آدرس، فشار دادن F5 یا Ctrl-R روی صفحه کلید خود انجام دهید.

2. کوکی ها را حذف کنید

گاهی اوقات خطاهای 500 به دلیل کوکی های مربوط به وب سایت است. بنابراین حذف آنها و به روز رسانی مرورگر، اغلب می تواند مشکل را حل کند. برای انجام این کار، تاریخچه مرورگرهای وب خود را وارد کرده و Delete را انتخاب کنید. برای حذف کوکی‌ها از برخی دستگاه‌ها، ممکن است لازم باشد قبل از زدن دکمه حذف، کادر کنار کوکی‌ها را علامت بزنید. صفحه خود را بازخوانی کنید و بررسی کنید که آیا کد خطا خود را نشان می دهد یا خیر.

3. با پشتیبان میزبان یا سرور خود تماس بگیرید

اگر مشکل ادامه داشت، بهترین گام این است که مستقیماً با میزبان یا سرور خود تماس بگیرید تا متوجه شوید مشکل چیست. به احتمال زیاد آنها در حال حاضر در حال تعمیر و نگهداری هستند، اما این تماس به شما کمک می کند تا خیالتان راحت شود و ایده ای درباره زمان راه اندازی مجدد آن به شما بدهد.

مهم است که پیام های خطای 500 را هنگام ظاهر شدن نادیده نگیرید. آنها نه تنها تأثیر نامطلوبی بر تجربه کاربر دارند، بلکه ربات پسند هم نیستند. ربات‌های موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی را دوست دارند که به خوبی نگهداری می‌شوند. بنابراین بررسی و رفع خطاهای سایت هنگام کشف آنها مهم است.

نتیجه گیری:

زمانی که در وبسایت ها در حال گشت و گذار هستیم ممکن است با خطاهایی مختلفی روبرو شویم. وظیفه ی رفع این خطاها بر عهده برنامه نویس و مدیر سرور است. اما به عنوان کاربر یا مالک سایت بهتر است اطلاعات کلی در مورد این گونه خطاها داشته باشیم تا در صورت بروز دنبال راه حل مناسب بگردیم. به صورت کلی خطاهای سری 400 مربوط به خطاهایی است که از سمت کاربر رخ داده و خطاهای سری 500 مربوط به خطاهای سرور است.
در این مقاله به خطاهای سری ۵۰۰ پرداختیم و سعی کردیم به صورت خلاصه این نوع خطاها را بررسی کنیم‌ تا در صورت نیاز بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات میزبانی وب و پشتیبانی آذر وب، لطفاً با یکی از اعضای تیم فنی ما تماس بگیرید. ما در آذر وب 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *