هاستینگ آذر وب

دریافت بهترین نتیجه در سئو با انتخاب درستِ نام دامنه

نام دامنه

مقدمه:

انتخاب نام دامنه برای یک کسب و کار اینترنتی، یکی از هیجان انگیزترین مراحل راه اندازی سایت می باشد. در این مرحله همه چیز برنامه ریزی شده است.  شما با انرژی و انگیزه زیادی اقدام به راه اندازی وبسایت خود می کنید. با این حال اگر در اولین قدم،یعنی انتخاب و ثبت دامنه سایت خودتان اشتباه عمل کنید بدون شک در دردسر خواهید افتاد.

بر اساس تحقیقات انجام شده،می توان گفت که نام دامنه بر وضعیت سئوی سایت تاثیر دارد. بنابراین نمیتوان از اهمیت آن چشم پوشی کرد. باید در انتخاب نام دامنه حساسیت و دقت زیادی به خرج داد. اما چگونه؟ آیا روش خاصی برای انتخاب نام دامنه وجود دارد؟نام دامنه چگونه به وضعیت سئوی سایت کمک میکند؟ با ما همراه باشید تا نکاتی که حین انتخاب دامنه باید به آن ها توجه داشته باشید را برایتان بازگو کنیم.

نحوه انتخاب نام دامنه مناسب

در سئو، تمام عناصر مهم باید در یک راستا قرار گیرند تا نتایج مثبت حاصل شود. عواملی مانند یافتن کلمات کلیدی مناسب، ایجاد محتوای با کیفیت و بهینه سازی بک لینک ها همگی به ایجاد یک استراتژی موفق کمک می کنند. با این حال، زمانی که یک عنصر استاندارد را برآورده نمی کند، همه اینها می توانند از بین بروند. ممکن است محتوای با کیفیت و کلمات کلیدی مناسب داشته باشید، اما زمانی که نام دامنه مناسبی نداشته باشید، همه اینها به هدر می رود. مطمئناً کاربران می توانند شما را از طریق کلمات کلیدی پیدا کنند.اما نداشتن دامنه مناسب می تواند بر میزان ترافیکی که می توانید دریافت کنید تأثیر بسزایی داشته باشد.

به همین دلیل است که انتخاب نام دامنه مناسب اهمیت زیادی دارد. زیرا کاربران می توانند برند شما را بسیار بهتر شناسایی کنند، که به بهبود دید و اعتبار شما کمک می کند. ما در آذر وب به مشتریان خود اطمینان می دهیم که نام دامنه مناسب برای برند خود را دریافت می کنند، و در اینجا نحوه انجام این کار شما نیز آورده شده است.

انتخاب دامنه

Exact match domain ممنوع!!

دامنه تطبیق دقیق یا Exact match domain چیست؟ در واقع دامنه تطبیق دقیق نام دامنه ای است که در آن از کلمه ی کلیدی اصلی وبسایت استفاده میکنند.این نوع دامنه بین متخصصان سئو با نام keyword domain نیز شناخته می شود.برخی از کارشناسان سئو معتقدند انتخاب نام دامنه کلمه کلیدی یک راه ساده برای رسیدن به رتبه برتر در گوگل است! اگر شما هم تصور می کنید هر چه تعداد کلمات کلیدی در دامنه ی انتخابیتان بیشتر باشد برای سئوی وبسایتتان بهتر است، باید بگوییم که اینطور نیست!

موتورهای جستجو به این سادگی گول نمیخورند.در سال 2012 گوگل متوجه شد که بسیاری از سایت ها با انتخاب دامنه کلمه کلیدی قصد دارند سئوی سایت خود را ارتقا دهند.در آن سالها اگر می خواستید برای کلمه کلیدی “بهترین شرکت هاستینگ” در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی بدست آورید، کافی بود دامنه  BestHostingCompany.com را ثبت کنید و تمام!!!به همین سادگی وبسایت شما در صفحه اول نتایج گوگل نشان داده می شد. در این صورت شما به سئوی داخلی عملا نیازی نداشتید.

اما گوگل با یک به روزرسانی بزرگ همه مدیران سایت ها را غافلگیر کرد!این آپدیت exact match domain نام داشت.در این به روزرسانی، با تغییر الگوریتم های گوگل، میزان تاٍثیرگذاری دامنه های کلمات کلیدی در سئوی سایت به حداقل ممکن رسید. رتبه بسیاری از وبسایت ها را که در نتایج گوگل در صفحه اول ظاهر می شدند، از بین برد.بنابراین انتخاب دامنه ی کلمات کلیدی تاثیری در سئوی سایت شما نخواهد داشت!

انتخاب نام برند به عنوان نام دامنه

نام دامنه فرصت بسیار خوبی برای برند سازی است.ساده ترین و بهترین راه برای انتخاب نام دامنه استفاده از برند و نام تجاری است.مشتریان کسب و کار شما،شما را با نام تجاری و برندتان می شناسند.در صورتی که شما از برندتان برای انتخاب دامنه استفاده کنید بیشترین ترافیکی که وارد وبسایتتان می شود از navigational search خواهد بود.

در navigational search یا جستجوی ناوبری کاربر تلاش میکند سایت شما را هر طور شده پیدا کند.برای مثال اگر نام تجاری شما آمازون باشد،کاربران از کوئری های ناوبری بسیاری برای پیدا کردن سایتتان استفاده میکنند:

Amazon

Ama zon

amazoun

amazzon

amaz zon

amazun

amazon.com

amazoncom

amaazon

آمازون

آمازن

فرفی نمی کند کاربر کدام یک از کوئری های بالا را جستجو می کند، گوگل وب سایت آمازون را به همراه لینک صفحات مختلف، در بالاترین رتبه نمایش خواهد داد.

navigation search

املا و به خاطر سپردن آن راحت باشد

هدف از تبلیغات این است که مخاطبان برند شما را به خاطر بسپارند. این بدان معناست که داشتن یک نام جذاب که مخاطبان شما به راحتی با نام تجاری شما مرتبط شوند، بسیار مفید خواهد بود. همین امر باید در مورد نام دامنه شما اعمال شود تا حس آشنایی را القا کنید.

وقتی نوبت به انتخاب نام دامنه می رسد، کوتاه و شیرین نگه داشتن آن یکی از بهترین روش ها است. زیرا به خاطر سپردن آن آسان می شود. آیا تا به حال با موقعیتی مواجه شده اید که بخواهید در مورد یک برند بیشتر بدانید؟ اما نمی توانید نام آن را به خاطر بسپارید زیرا به خاطر سپردن آن سخت است؟ این چیزی است که باید برای نام دامنه خود از آن اجتناب کنید. گاهی اوقات، ساده‌ترین نام‌های دامنه مؤثرتر هستند و نگاه کردن به نمونه‌های معروف این نکته را اثبات می‌کند.

این نمونه های معروف عبارتند از سایت هایی مانند گوگل (google.com)، اپل (apple.com) و فیس بوک (facebook.com). در حالی که این برندها به دلیل خدماتی که ارائه کرده‌اند شناخته شده‌اند، نام‌های جذاب و به یاد ماندنی آنها مطمئناً به خاطره‌انگیزتر شدن آنها کمک کرده است.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه ها

از آنجایی که SEO در مورد استفاده از کلمات کلیدی برای بهبود دید وب سایت است، استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه نیز یک استراتژی قابل اجرا است. ما مشتریانی داشته ایم که از کلمات کلیدی به عنوان نام دامنه خود استفاده می کنند تا کاربران بتوانند آنها را سریعتر پیدا کنند. این رویکرد برای محصولات و خدمات بهترین کارایی را دارد، زیرا به کاربران کمک می‌کند مستقیماً به آنچه که به دنبال آن هستند برسند.

داشتن کلمات کلیدی به عنوان نام دامنه همچنین رتبه بندی وبسایت شما در موتورهای جستجو را بسیار سریعتر افزایش می دهد. این موضوع به افزایش ترافیک وب سایت و افزایش آگاهی از برند شما کمک می کند.

تاثیر دامنه بر سئو

دامنه های خاص منطقه

به غیر از کلمات کلیدی، استفاده از نام های دامنه که مکان برند شما را شامل می شود نیز موثر است، به خصوص برای استراتژی های سئوی محلی. این یکی دیگر از استراتژی هایی است که ما در وب سایت های مشتریان خود استفاده می کنیم، زیرا آنها خدمات خاص منطقه ای دارند که می خواهند برای برند خود هدف قرار دهند. انواع متداول مکان هایی که مورد استفاده قرار می گیرند شامل شهرها، کشورها و حتی استان ها می شود.

این نه تنها به ایجاد ترافیک بیشتر در یک منطقه خاص کمک می کند، بلکه به کاربران کمک می کند تا کسب و کار شما را بسیار بهتر جستجو کنند. با به‌روزرسانی آتی Google Maps و افزایش تعداد کاربرانی که از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود دامنه‌های خاص منطقه در آینده نزدیک رایج‌تر شوند.

بدون اعداد و خط فاصله

در حالی که تعداد زیادی از برندها وجود دارند که اعداد را در نام خود دارند و به این کار معروف هستند.  هنوز هم توصیه می شود تا حد امکان از استفاده از آنها خودداری کنید. با بازگشت به اولین اشاره گر حفظ نام دامنه به یاد ماندنی و املایی آسان، افزودن اعداد و خط فاصله تنها یک عنصر ناآشنا را اضافه می کند که می تواند یادآوری آن را چالش برانگیزتر کند.

خط ربط

تصور کنید که باید یک دامنه را با خط فاصله به خاطر بسپارید. یکی از مشکلات رایج این است که کاربران به سختی سعی می کنند به خاطر بیاورند خط فاصله در کجای دامنه قرار گرفته است. این نوع سردرگمی منجر به تعداد زیادی دامنه نادرست تایپ شده می شود که منجر به ترافیک کمتر می شود. از بین بردن این عناصر حواس پرتی کمک می کند تا کارها برای کاربران شما مفیدتر باشد، زیرا یادآوری دامنه های نام تجاری را بسیار آسان تر می کند.

رسانه های اجتماعی

ممکن است دامنه وب سایت خود را خریداری کنید! اما آیا می توان از همین نام برای حساب های رسانه های اجتماعی برند شما استفاده کرد. اگر پاسخ منفی است، پس شما کمی مشکل دارید. استفاده از نام دامنه مشابه و دسته رسانه های اجتماعی به تقویت و تقویت برند شما کمک می کند. جستجوی این کانال ها را برای کاربران رسانه های اجتماعی آسان تر می کند.

بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد دامنه انتخابی خود، کمی تحقیقات اولیه در مورد نام دامنه خود انجام دهید و بررسی کنید که آیا در پلتفرم هایی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام در دسترس است یا خیر. برخی از دسته ها و دامنه های رسانه های اجتماعی دارای حق چاپ و علائم تجاری نیز هستند، به این معنی که استفاده از آنها می تواند عواقب قانونی ایجاد کند که قطعاً می خواهید از آنها اجتناب کنید.

از ابزارهایی مانند Ahrefs استفاده کنید

از آنجایی که برخی از بهترین نام‌های دامنه نیز می‌توانند کلمات کلیدی باشند، یکی از بهترین مکان‌ها برای جستجوی نام‌های احتمالی دامنه، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs است. این یکی از مؤثرترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و محتوای موجود در بازار است، زیرا داده‌های آماری دقیقی در مورد عملکرد کلمات کلیدی خاص در اختیار شما قرار می‌دهد.

انتخاب دامنه

شما می توانید از همان داده ها برای ارزیابی اینکه آیا نام دامنه شما می تواند ترافیک ایجاد کند یا خیر استفاده کنید. ارزیابی عملکرد قبل از خرید دامنه بسیار مهم است و Ahrefs به انجام کار کمک می کند.

جمع بندی:

انتخاب نام دامنه شما می تواند به خودی خود یک کار بسیار چالش برانگیز باشد. با وجود وب‌سایت‌های بسیار زیاد در اینترنت، هر لحظه تعداد انتخاب‌های نام دامنه کمتر می‌شود. با نکاتی که در این مقاله آموختیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که بهترین و مناسب ترین دامنه‌ را پیدا خواهیم کرد که متناسب با برند و خدمات ما باشد و بهترین میزان ترافیک را ایجاد کند.

همانطور که می دانید نام دامنه برای کسب و کار شما اهمیت بالایی دارد. کسب و کارهای بزرگ برای انتخاب نام دامنه وبسایتشان گاه تا چندین ماه زمان می گذارند. دامنه، برند کسب و کار  شما در فضای مجازی است. شما در اینترنت با نام دامنه خود معرفی و شناخته خواهید شد. هر بازدیدکننده با استفاده از نام دامنه شما می تواند سایت شما را مشاهده کند. پیشنهاد میکنیم در کنار تمام اقداماتی که برای راه اندازی کسب و کارتان انجام می دهید، به فکر انتخاب نام دامنه ی مناسب نیز باشید. اگر برای انتخاب نام دامنه ی مناسب دچار تردید هستید، با ما در ارتباط باشید. مشاوران گروه آذروب هر لحظه آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

 

 

جدول محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *